środa, 10 grudnia 2014

Pisanie z pamięci

Kilka dni temu Pierwszaki miały wstęp do dyktanda :) Odbyło się bowiem tzw. pisanie z pamięci. Polega to na tym, iż nauczyciel zapisuje na tablicy słowo bądź zdanie, wspólnie czytamy, analizujemy ewentualne trudności ortograficzne, każdy wyraz głoskujemy po czym... treść zostaje zmazana, a dziecko ma na kartce zapisać zapamiętany tekst. 
Oczywiście - na pierwszy ogień poszły pojedyncze słowa - przy czym nie wszystkie jednocześnie zapisałam. Kolejność była taka:

klasa
miód
dywan
cytryna

Zapowiedziałam uczniom, iż z uwagi na pierwsze pisanie z pamięci (zadanie, nowe, trudniejsze) poprawię ewentualne błędy, oczywiście, jednakże ocenię tylko prace napisane na 4 i 5. Tak też zrobiłam, prace do wglądu w teczkach dzieci, w trakcie najbliższych konsultacji (17 grudnia).

Ocenianie zgodnie z obowiązującym w szkole Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania wygląda następująco:

Brak błędów - ocena bardzo dobra (5)
1-2 błędy - ocena dobra (4)
3-4 błędy - ocena dostateczna (3)
5-6 błędów - ocena dopuszczająca (2)
7 i więcej błędów - ocena niedostateczna (1)

Przy pisaniu z pamięci błędem jest również opuszczenie lub przestawienie liter, dlatego przykładowo:

klasa - wyraz bezbłędnie napisany

ALE

kalsa - zamienione litery A i L, jest to jeden błąd

LUB

klsa - "zjedzona" litera A, jest to jeden błąd.

1 komentarz:

  1. a co z błędami ortograficznymi? też je Pani bierze pod uwagę? czy to jeszcze za wcześnie?

    OdpowiedzUsuń